Lediga tjänster

Ekonomi- och personalansvarig sökes till Moore Stephens Ranby AB

Då vår nuvarande ekonomiansvarige går i pension söker vi nu en ekonom med erfarenhet av ekonomi-, löne- och personalansvar.

Om tjänsten
Tjänsten är på heltid och utgörs till stor del av interna arbetsuppgifter men tjänsten kan även kombineras med konsultuppdrag för våra kunders räkning.
 
Vi har en omfattande projektredovisning både vad gäller kunder men även interna projekt. Det är därför viktigt att du är bekväm med den typ av redovisningsarbete.

Då din roll i företaget blir central är det viktigt du har integritet men ändå tycker om sociala kontakter med såväl kunder, arbetskamrater och branschkollegor.

Du kommer arbeta på vårt luftiga och fina kontor på Första Långgatan tillsammans med ca 30 kollegor på Göteborgskontoret. Vi har även kontor i Kungälv och Stenungsund vars ekonomi- lönedelar ligger i tjänstens ansvarsområde.

Tjänsten passar dig som trivs i en ambitiös organisation som ligger i framkant gällande den digitalisering och den utveckling som nu sker i branschen. Vi har genomfört flera framtidsriktade projekt vilket gör att vi nu arbetar helt digitalt både med själva redovisningsarbetet och vår interna dokumentation. Utvecklingsarbete inom dessa områden sker fortlöpande.

Du erbjuds här en möjlighet till god personalpolitik, både i form av förmåner och kompetensutveckling. Moore Stephens ser sin personal som sin främsta resurs och strävar efter att du som anställd ska utvecklas i takt med företaget.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av självständigt redovisningsarbete i projektform samt lönehantering.
  • Gärna erfarenhet av personalledning.
  • Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat då kontakter både internt och med kunder kan ske på dessa språk
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du framåt och initiativtagande, en stor del av din roll är mycket självständig och vi ser därför att ditt sätt är relationsskapande. I det dagliga arbetet med redovisning ser vi att du är strukturerad och noggrann, men samtidigt med högt fokus och en målmedvetenhet. Det är stundtals hög arbetsbelastning och vi ser därför att du är stresstålig vid exempelvis arbetstoppar.
 
 
ÖVRIG INFORMATION
  • Start: 1 september, 2017 eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Första Långgatan, Göteborg
  • Kontaktuppgifter: rekrytering@moorestephens.se. Du kan även ta kontakt med Jan Redig 0705 61 79 02 eller Patrik Löwenadler 0739 42 42 30 om du har frågor om tjänsten.
Information om Moore Stephens
Moore Stephens är en av de ledande internationella revisions- och konsultorganisationerna med 630 kontor och 20 000 medarbetare i 98 länder. I Sverige finns vi representerade på  sex orter. Moore Stephens Ranby AB är ett ägarlett revisions- och konsultföretag verksamt i Göteborg, Kungälv och Stenungsund. Våra befintliga kunder är i huvudsak små och medelstora företag med både nationell och internationell inriktning. Både vi själva och våra kunder ställer höga krav på såväl engagemang som kompetens och integritet. Personligt engagemang är en av de viktigaste hörnstenarna i vårt arbete att löpande utforma och leverera tjänster som tillför våra uppdragsgivare värde och kvalitet.
 


Junior revisorsassistent sökes till Moore Stephens

Studerar du ekonomi med inriktning revision och/eller redovisning med examen till årsskiftet 2017/2018 kan du redan nu säkra din framtida karriär inom revision. Du erbjuds här en roll med mycket kompetensutveckling på ett kontor där du tidigt kommer i kontakt med helhetsbild såväl som kunder!
 

Om tjänsten

Som revisorsassistent hos Moore Stephens erbjuds du det bästa av två världar. På kontoret i centrala Göteborg möts du av de fördelar som finns hos en mindre organisation, samtidigt som byrån är en internationell organisation med mer än 27 000 anställda världen över. Kontoret präglas av en positiv stämning, där det värnas om att medarbetare både trivs och har roligt på jobbet. Du får snabbt tillit och ansvar för ditt arbete vilket ger dig bra möjligheter att snabbt utvecklas inom revision.
 
Du kommer följa FARs utbildningsplan för revisorsexamen, tjänsten inleds därför med en veckas utbildning i november alternativt december 2017 för att du ska få bästa möjliga start i din roll. Du börjar därefter din heltidsanställning under januari 2018.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Moore Stephens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic  Work (gbg01@academicwork.se). Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer anställas direkt hos Moore Stephens.
 

Arbetsuppgifter

Som revisorsassistent kommer du att arbeta med revision för bolagskunder i varierande branscher och storlekar. Du kommer att arbeta med traditionella revisionsuppgifter där du granskar företagens räkenskaper. Du kommer dels att arbeta i uppdrag tillsammans med en eller ett par kollegor och även göra självständiga revisionsuppdrag ute hos kund samt rådgivning. Du kommer arbeta nära en Audit Manager som leder det dagliga arbetet och hjälper dig att utvecklas.

Du kommer till exempel att:
 
  • Granska årsredovisningar, månadsbokslut och skattedeklarationer
  • Arbeta rådgivande och konsultativt direkt mot kund  
Denna tjänst ger dig en unik möjlighet att växa in i en bred roll där du erbjuds god personalpolitik och karriärsutveckling hos en modern organisation. Moore Stephens har, till skillnad från majoriteten av de större byråerna, en platt organisation med högt i tak där du tidigt i din karriär involveras och utmanas i din roll vilket snabbt hjälper dig fortsätta utvecklas.


Vi söker dig som

  • Har en universitetsexamen inom ekonomi med inriktning revision eller redovisning
  • Har som mål att bli auktoriserad revisor
  • Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat då kontakt internt samt externt sker på dessa språk
 
Det är meriterande om du arbetat eller praktiserat inom exempelvis ekonomi eller bank vid sidan av dina studier. Vidare är det meriterande om du tidigare har arbetat i en serviceinriktad eller kundorienterad roll tidigare.

Som person är du kundfokuserad med ett affärsmannamässigt förhållningssätt. I din roll kommer du arbeta nära dina kollegor men även utföra stora delar av ditt arbete självständigt, vi ser därför att du har förmågan att både samarbeta samt driva ditt eget arbete framåt på ett ansvarsfullt sätt. Du har en personlig mognad vilket visar sig i att du har en ödmjuk framtoning där du är en lagspelare som ser till helheten. Då du i din roll kommer ha mycket kundkontakt ser vi därför även att du är relationsskapande och serviceinriktad.
 
ÖVRIG INFORMATION 
 
  • Start: januari 2018 med en veckas utbildning november alt. december 2017 
  • Omfattning: heltid, tillsvidare
  • Placering: centrala Göteborg 
  • Kontaktuppgifter: Filippa Lundgren, filippa.lundgren@academicwork.se 
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg01@academicwork.se. under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
 
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
 
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under på www.academicwork.se/pul.